tirsdag 27. august 2013

Froske Bursdagskort/eske

I mitt andre innlegg her inne vil jeg gjerne få vist frem min flotte frosk.

Til dette trenger du en MAL av en eske, slik som på bildet på siden her.

Du trenger også grønt papp papir/tykkere enn vanlig papir.
Hvit papp papir, Svart og Mørkegrønt papp papir.
Blomster Dies, helst bare kronbladene som på en løvetann,  Middels eller Stor.
Cuttlebug.
Penn som har en liten kul på enden, eller bare en liten kule (til og presse gjennom sprekkene som lager bretten.





1. Legg Malen på ett lysegrønt papir, gjerne teip den fast.
2. Ta pennen med kulen på og dra den gjennom de små sprekkene, stryk godt neddi. (disse sprekkene lager selve bretten til å lage en eske med.)
3. Ta av malen og klipp ut langs kantene, brett dermed kartongen til slik at den blir en eske.
4. Lim gjerne sammens esken med Scott lynlim, den som sitter best mulig så det ikke løsner.
5. Klipp ut den hvite pappen til to små buer, en flat side og resten i bue(disse til øynene)
6. Har du 2 runde dies (en liten og en medium) ? Da bruker du disse til å lage 2 medium mørkegrønne runde former og 2 svarte små runde former.
7. Lim så de små svarte på de grønne runde formene.
8. Deretter limer du på "øynene" på de hvite buene.
9. Øynene er klare, de limer du på toppen av "Hodet" slik som på bildet som blir lagt ut nederst på siden.
10. Ta frem cuttlebugen din og lag 4 mørkegrønne blomster, helst medium eller stor.
11. Lim fast disse blomstene på undersiden så de stikker ut litt, slik at de ligner på føtter.
To på framsiden og to på baksiden.
12. Frosken din er nå ferdig, der øynene er bretter du åpningen slik at munnen går i bue opp, man kan også brette åpningen ned, man velger selv om frosken skal smile eller se ut som en normal frosk.



Kortet på toppen !
Til dette trenger du akvarell papir, distress re-ink, magnolia stempel, vannbasert blekk svart, distress stempelpute i fargen vintage photo, cuttlebug, ramme dies og kart (lyseblått) til ramme diesen.

1. Stemple magnolia figuren på akvarell papiret med det vannbaserte blekket.
2. La figuren tørke litt, så imens kan du finne deg en flott ramme dies som vil passe på din figur.
(Helst ikke lag kortet større en frosken.)
3. Mal magnolia med distress re-ink, på mitt kort ordnet jeg en liten magnolia gutt med rangle.
4. Fargene jeg brukte; Hudfarge - tattered rose og vintage photo, Krone og stjerner - wild honey (utvannet til gult), Kinn - Victorian velvet, smokken - peacock feaders, bukse - salty ocean, sko - brushed corduroy og gresset han sitter i - walnut stain (utvannet)
5. Klippet rundt magnolia figuren til en rund ring som passet inn i rammen jeg laget med cuttlebugen og tok på vintage photo på en svamp som jeg tok rundt i kantene på.
6. Limte Magnolia figuren på rammen og skrev en hilsen på baksiden av rammen. (Gratulasjon til ettåringen)
7. Satte på 6 limputer i kantene og festet de fast på ryggen til frosken.
8. Pakket inn gaven å la den inni frosken, Vips ett flott kort på en froskepakke !




Setter stor pris på ris & ros, denne ble gitt bort men jeg kan godt lage flere :-)
Min mailadresse: mona.johns1@outlook.com , i tilfelle interesse for ett slikt kort eller flere tips !


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar