mandag 26. august 2013

Magnolias Tilda

Heisann !

Mitt navn er Mona, her er bloggen min !
Den vil handle om de kortene jeg lager/scrapper :-)

Førstekort ut vil være min flotte Tilda, på dette bildet så ser dere de flotte detaljer som er lagt til.
Først måtte jeg finne meg akvarell papir på panduro, deretter vannfast stempel med svart farge.
Jeg satt på scrappekveld hos min flotte søster som lånte meg stemplene og distress re-inken,
også fikk jeg låne hennes cuttlebug til diesene.

1. Stemple Tilda på akvarell papiret.
2. Stemple Tilda på en post it lapp og klippe helt i kantene.(post it lappe fordi limet holder henne på plass over originalen)
3. Legge post it Tilda over original Tilda på akvarell papiret så de ligger helt jamt kant i kant med originalen.
4. Stemple gjerdet over post it Tilda, med økt konsentrasjon for å få gjerdet så korrekt som mulig for å få det til å se ut til at Tilda sitter på gjerdet.
5. Fjerne post it lappen og se på det flotte resultat av at Tilda sitter på ett gjerde.
6. Mens stemplet tørker kan man stanse ut dies rammen, blomsterstilkene og rosene.
7. Finne frem fargene som du vil Tilda skal ha og deretter finne en bakgrunn som matcher.
8. Kortfarge kan også være viktig for å få til en flott innredning inne i kortet.
9. Tilda er tørket ! Nå kan du male henne i de fargene du vil ha.
10. Min Tilda ble malt med distress re-ink.
11. Hud tattered rose og vintage photo. Bukse fired brick. Lilla - dusty concord. Genser - Worn livsstil og spun sugar. Kinn - victorian velvet. Sko - peacock feaders. Hår - antique linen og walnut stain. Gjerde -  vintage photo. Tau - peeled paint.
12. Jeg tok vintage photo på en svamp å tok litt i kantene rundt henne for å få frem fargene.
13. Så limte jeg henne på den flotte rammen, klippet rundt for å få en rund figur på bildet så den passet inn i den runde rammen.
14. Min søster fant en flott rosa bakgrunn som jeg klipte til så den passet på kortet perfekt i kantene.
15. Limte sammen alt, la Tilda på midten av kortet og festet fast de grønne stilkene,
16. Rosene; De var først en spiral kuttet ut av dies, så tullet jeg dem rundt en blyant for å få knekt de litt sammens for så å rulle dem sammens til vakre roser.
17. Da rosene var sammenrullet limte jeg de fast til kortet så de ikke spretter opp å blir til en krønsjet spiral dies.
18. Som en liten siste touch satte jeg på ett klistremerke som er en cupcake nede i høyre hjørne.
19. Vips så var kortet ferdig, innredningen tok jeg ikke bilde av da jeg laget kortet til en kollega,
men inne i kortet festet jeg en hvit lapp med påskrift om gratulasjon og ordnet med svamp, vintage photo i kantene for å fremheve skriften. Satte en liten cupcake i toppen av påskriften.
20. Håper dere liker Tildaen min og syns beskrivelsene ble greie å forstå :-)

Ha en flott scrapping videre, jeg tar gjerne imot komplimang, smekk eller spørsmål !
Mona.johns1@outlook.com , er min mailadresse om noen ønsker og kjøpe kort av meg ! Dette kortet har jeg allerede gitt bort, men det kommer flere så bare å følge med :-)


2 kommentarer:

  1. Enn at jeg klarte å lure deg inn i denne verden lille sis :)
    Det varmer mitt hjerte...hihihi....
    Dette er ett nydelig kort, og tenk det er ditt første distress farga motiv!
    Flnk ja!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenk at du klarte det ja, og det er jeg veldig glad for :)
      Dette er jo supergøy, selvom det er første innlegget, trenger nok mer reklame, hehe... Ble veldig fornøyd med kortet ja, men hadde nok ikke klart det uten god opplæring fra mesteren selv, nemlig deg Søster ! Tusen Takk <3

      Slett